NAJLEPSZEJ JAKOŚCI ZACISKI
Jedynie zaciski hamulcowe wysokiej jakości od najlepszych producentów gwarantują długie działanie bez konieczności napraw.
TANIE ZACISKI HAMULCOWE
To, ile zapłacisz za zaciski hamulcowe, zależy od wybranego producenta, ale także od użytkowanego pojazdu (osobowe/ciężarowe).
NAPRAWA I REGENERACJA ZACISKÓW
Odnowa, konserwacja, regeneracja, naprawa zacisków - odpowiednio zadbaj o układ hamulcowy swojego pojazdu użytkowego.
ZACISKI DO SAMOCHODÓW
Zaciski hamulcowe do samochodów osobowych znacznie różnią się od tych przeznaczonych do ciężarowych w budowie, ale także i w cenie.
ZACISKI DO CIĘŻARÓWEK
Regeneracja, naprawa oraz konserwacja zacisków hamulcowych do samochodów ciężarowych oraz naczep różnych producentów.
ELEKTRYCZNE ZACISKI HAMULCOWE
Najczęściej elektryczne zaciski hamulcowe montowane są jako hamulce postojowe. EPB zastępuje więc niekiedy typowy hamulec ręczny.
NA ROK
NA TYDZIEŃ
NA DZIEŃ
NA GODZINĘ
ŚREDNIA SPRZEDAŻ
Jak działa zacisk hamulcowy?
Wszystkie zaciski hamulcowe produkowane przez odmienne firmy mogę różnić się między sobą w szczegółach budowy, jednak zazwyczaj ich zasada działania jest podobna. Obok prezentujemy, jak działa zacisk hamulcowy producenta Brembo. Zapraszamy do oglądania.
Naprawa zacisków hamulcowych
Na przykładzie dowolnego układu hamulcowego opisać można naprawę zacisków hamulcowych lub też ich regenerację (regenerację zacisków hamulcowych opisujemy w osobnym tekście). Choć niektóre osoby mogą pojmować te pojęcia jako synonimy, to jednak bywają rozróżniane. Bywa, że regenerację określa się jako „odświeżenie” zacisków hamulcowych z jak największej liczby starych części w nowej odsłonie (po piaskowaniu, malowaniu, smarowaniu; oprócz tych zużywających się najszybciej – uszczelek itp.). Z kolei naprawa zacisków hamulcowych jest już bardziej gruntownym działaniem.
Dlaczego naprawa zacisków hamulcowych jest konieczna?
Naprawa jest rozwiązaniem wtedy, gdy wcześniejsza regeneracja nie odniosła skutków lub została przeprowadzona w sposób nieprofesjonalny (uszkodzono korpus, korozja jest w dość zaawansowanym stadium, liczne podzespoły są uszkodzone). W pierwszej kolejności, zupełnie jak podczas regeneracji, wymienia się elementy gumowe – te są najbardziej zniszczone głównie ze względu na niekorzystnie środowisko, które powoduje obecność płynu hamulcowego. Ostatecznym wyznacznikiem skłaniającym do naprawy zacisku jest jego blokada, chociaż niektórzy mechanicy-magicy mogą się pokusić o regenerację. Częstokroć również sami właściciele pojazdu są bardziej przychylni w kierunku regeneracji ze względu na to, że jest tańszym rozwiązaniem niż naprawa zacisków hamulcowych.
Do naprawy zacisków wykorzystuje się części zamienne najbardziej popularnych producentów lub też tych nieco bardziej niszowych. Zwróćmy ponadto uwagę na stan innych części przy naprawie zacisków – tarcz czy klocków.